Od Shakespeara po Maryšu

Podzim byl pro velký gympl ve znamení divadelních představení. Jak se nám líbily? Čtěte v dnešním článku!



Král Lear a strašidelné holčičky

Naši noví prváci, mezi nimi i já, vyrazili 8. října do Prahy. Cílem tohoto výjezdu bylo Divadlo ABC, přesněji divadelní představení Král Lear. Některým z vás je možná známo, že autorem tohoto díla je slavný Shakespeare.

Představení bylo zábavné, místy i smutné a strašidelné, ale hlavně obsahovalo poučení. Dojmy prváků z tohoto přestavení byly smíšené. Někteří byli nadšeni, jiní zase frustrováni ze strašidelných holčiček a zbytek to tam jen odseděl nebo prospal. Nedivím se, protože návrat byl předpokládán až kolem dvanácté.

Myslím však, že alespoň půlka se vydržela soustředěně koukat a dávat pozor, a doufám, že to zaujalo více než pouhou půlku.
http://www.mestskadivadlaprazska.cz/

Deštivý začátek Maryši 

Druháci se vydali do Prahy na slavné české drama bratří Mrštíků, příběh nešťastně provdané Maryši. Přestože nás po výstupu z autobusu trochu zaskočil déšť, úspěšně jsme doběhli k divadlu a po nezbytném rozchodu jsme se mohli oddat kulturnímu zážitku.

Přestože jsem se na Maryšu těšila, měla jsem trochu obavy z prakticky původního textu. Zbytečně. I když představení nebylo nikterak modernizované, na nudu rozhodně nebyl čas. Děj běžel kupředu rychlým tempem a všichni z napětím sledovali, jak to s Maryšou Franckem a Vávrou dopadne.

Pomyslnou třešničkou na dortu pak bylo nářečí, skvěle dokreslující atmosféru doby, a krásné černobílé lidové kroje, které evokovaly staré fotografie.

http://www.divadlokomedie.eu/

Adventu chybělo jen lepší ozvučení

 
I přes prvotní obavy musím přiznat, že jsem si divadelní představení opravdu užila. O spisovatelce ani o díle jsem předtím ještě nikdy neslyšela, proto jsem se zprvu obávala zklamání. Avšak nestalo se tak.

Nářečí hrálo v představení velkou roli, dalo se mu ale dobře rozumět a nebyl s ním problém, naopak dodávalo hře jakýsi zvláštní nádech a bylo pro diváka snazší vžít se do doby a prostředí, ve kterém se děj odehrával.

Jediné co představení trochu ubíralo na kvalitě, bylo špatné ozvučení zpívaných částí. Doprovod mnohdy značně přehlušoval zpěváky. Režisér chtěl pravděpodobně docílit jisté dynamičnosti, mě to ovšem rušilo. Nesoustředila jsem se pak na scénu či melodii, ale zoufale jsem se snažila zaznamenat, o čem vůbec píseň je a jak se tudíž děj dál vyvíjí.

Studenti, kteří se představení nezúčastnili, o mnoho přišli. Byl to zážitek, který si každý z nás ponese dál a na který budeme v dobrém vzpomínat.

http://www.jihoceskedivadlo.cz/

Za jednotlivé třídy napsaly: Gáby Blaschková, Kačka Nová a Pája Roučková


Komentáře