"Takže ano, bude nová kapela!" vzkazuje Petr čtenářům

Petr Pankratz, vimperský rodák, který nějakou dobu žil v Praze a nyní je zpět ve Vimperku. Málokdo mu řekne jinak než Panky a svým výstředním vzhledem na sebe nestrhne jen málokteré oči kolemjdoucích. Panky je sympatický mladý muž, který si plní svůj hudební sen. Moc rád hraje na kytaru a přesně na ni také hrál v již  bývalé skupině Nutno Dodat, která, jak možná víte, se nedávno rozpadla. Nyní se chystá něco nového, čehož je i sám Panky součástí. Protože Nutno Dodat, byli mojí srdcovkou, musela jsem se dozvědět víc. A co se dál chystá? I na to jsem se zeptala!




1. Ahoj Panky. V první řadě bych ti chtěla poděkovat, že ses rozhodl obětovat trochu svého času pro rozhovor do školního časopisu. Sám si ve Vimperku na obchodce studoval a jako první by mě zajímalo, jak na tyto časy vzpomínáš? Vybavíš si nějaký převratný zážitek?
 
Ahoj Gabi a všichni čtenáři. Jsem rád, že to byla jen chvilková záležitost, která se zrodila v mojí hlavě. Naštěstí to po roce a půl přešlo a já ze školy odešel. :D Jinak o zážitky byla nouze, protože jsem byl o dost let starší než moji spolužáci, a proto jsem řešil určité situace jinak. Přesto rád zavzpomínám na paní profesorku Staňkovou.

2. Mohl bys čtenářům sdělit, jak a kdy vznikla vlastně tvoje přezdívka Panky?
 
Moje přezdívka je skoro stejně stará jako já. Asi od mých čtyř let, co jsem začal hrát hokej. Je to zkrácenina mého příjmení. Nic složitýho v tom není. :D

3. Mezi tvé koníčky patří jisto jistě hraní na kytaru, kdy jsi s hraním začal a co tě k tomu dovedlo?

Začal jsem hodně pozdě. Asi nějak kolem 20 let. Vzal jsem poprvé kytaru do ruky poté, co mi někdo blízký odešel z tohohle světa. To byl ten impuls, má proměna ze sportovce na potetovanýho smrada   s kytarou v ruce.

7. 11. 2014, Strakonice, Křemelka

4. Hrál si také v již bývalé vimperské skupině Nutno Dodat. Pamatuješ si ještě jak a kdy skupina vznikla? Co bylo pro vás největším úspěchem?
 
Vzniklo to o dost dřív než Nutno Dodat. Překecal jsem nejlepšího kámoše, aby se naučil hrát na basu a udělali jsme si kapelu. No a po nějaké době jsme potkali Péšu (zpěváka) a ten přivedl Víťu (bubeníka) a byla kapela na světě. Asi začátkem roku 2013. Největší úspěch byl ten, že jsme mohli hrát se spoustou skvělých kapel (Pipes and Pints, Nežfaleš, E!E, SPS, Plexis, Visací Zámek a spousta dalších) a před výbornýma pankáčema, kteří i přes naší ne-popularitu skákali a pogovali.

5. Skupina se bohužel nedávno rozpadla. Z jakého důvodu to bylo? 
 
Šli jsme dvěma směry. Bohužel jsme si řekli, že to takhle dál nejde a radši to ukončíme. Myslím, že to byla dobrá volba, protože jsme teď všichni šťastnější.

19. 9. 2014, Strakonice

6. Hrál si ještě v nějakých dalších kapelách?
 
Nene :)

7. Na posledním koncertu Nutno Dodat se s vámi představil Ondra Bárta, který bude součástí nového projektu. Předpokládám tedy, že nová kapela už se připravuje. Kdy a kam nás pozveš na první koncert? Máte už jméno? Jaké tváře z bývalých Nutno Dodat tam uvidíme?
 
Basák (Ondra Bárta) je výbornej kluk a vynikající kytarista. Nějakej ten měsíc zkoušení a tvoření songů už máme s klukama za sebou a vypadá to skvěle. Takže ano, bude nová kapela, ale zatím jsme ještě bez názvu. Z Nutno Dodat tam jsme všichni kromě Péši.
První koncert jsme slíbili našemu kámošovi Hanušovi Rückerovi, který ho pořádá kolem května ve Čkyních na hřišti. Takže doufám, že to stihneme a že tam dorazíte.

Ve Čkyni na Hřišti to kluci už dobře znají, 8. 5. 2014

8. Máš ty osobně nějaké sny, co se muziky týče? Jaký je ten největší?
 
Říct svůj názor na život a šířit ho dál. Mezi co nejvíc lidí.

9. S punkovou muzikou si lidé spojují tetování, číra, atd. Čeho si právě na tobě člověk první všimne jsou tunely a tetování. Co tě vedlo k tomuto stylu? Kdy sis nechal první kérku? Která je pro tebe nejdůležitější/nejcennější?
 
V tu dobu jsem viděl odlišnost od společnosti, která mi nevyhovovala a byl jsem na ní nas*anej. Mohl jsem být pro ni vyvrhel a to mě přitahovalo. Vybral jsem si v životě tu těžší a delší cestu pracující třídy. Smůla je taková, že spousta lidí v dnešní době už má kérky a to většinou bez významu k líbivosti, k machrování a nebo to vidí na nějaký nanynce ve VIP zprávách. To je špatný a smutný. Lidi by měli myslet a ne se chovat jako stádo tupejch ovcí.
Nejcennější je pro mě obličej mého táty na boku.

10. Díky moc za tvůj čas a za odpovědi. Snad brzy na viděnou i s novou kapelou a hodně štěstí! Co bys na závěr vzkázal čtenářům GOOLu?
Díky.
Na všechno kašlete a věnujte se jen svému snu!
 
Já mám na Nutno Dodat jen ty nejlepší vzpomínky, a protože to byla moje nejoblíbenější místní kapela, tak mě strašně mrzelo, když se rozpadla. Jsem ale ráda, že s tím kluci nesekli úplně, protože to by byla škoda. Za ten rok a něco, co jsem Nutno Dodat poslouchala a kluky znala, jsem si k nim vypěstovala určitý vztah a jsem ráda, že si s nimi můžu vždycky popovídat, protože jsou skvělí a zažila jsem s nimi super věci a o srandu s nimi není nouze. Několik jejich fotek, nebo fotek s nimi mám i v pokoji na stěně, na památku. Takže díky za všechno kluci a hodně štěstí do budoucna!


Komentáře