STK Chorvatsko 2015

Naši letošní třeťáci se vypravili na týden do Chorvatska na STK. Zde se věnovali hlavně sportu a turistice. V rámci všeho si mohli užít i spoustu zábavy, sluníčka, moře a jídla. Více se můžete dozvědět v následujícím rozhovoru se sympatickou Pavlou Roučkovou, která je jedna ze zúčastněných.






1. Pavlo, jako první bych se chtěla zeptat, od kdy do kdy jste v Chorvatsku byli?

Odjížděli jsme v pátek 12.6. v 6 hodin večer a vrátili jsme se v neděli v 5 hodin ráno.

2. Jaká byla cesta a čím jste cestovali? 

Cesta byla dlouhá a vyčerpávající. V autobusu jsme strávili téměř 12 hodin a zhruba půl hodinu jsme jeli trajektem. Vzhledem k hluku a nepohodlí se nedalo moc spát, takže jsme dorazili poměrně vyčerpaní. Cesta zpět už utekla podstatně rychleji.

3. V jaké části Chorvatska jste byli ubytováni? Jaký byl způsob ubytování? 

Byli jsme na ostrově Lošinj, konkrétně ve městě Mali Lošinj. Bydleli jsme na ubytovně, v pokojích po dvou, po třech nebo po čtyřech. Pokoje byly malé, skromné, ale příjemně mě překvapilo, že na každém pokoji byla vlastní čistá koupelna. Na každém patře byla malá kuchyňka.

4. Zajištěné bylo i stravování. Jaká jídla to byla a jak bys ohodnotila jejich kvalitu?

Snídaně byly formou švédského stolu. Kromě salámů a sýrů jsme si mohli nabídnout i zeleninu a občas dokonce i nugetu. Pečivo sice nebylo vždy měkké, ale potěšil mě výběr mezi světlým a tmavým. Dostávali jsme i bylinný čaj, který mě osobně chutnal, ale u většiny spolužáků měl spíše negativní ohlasy. Obědy jsme si museli zajišťovat sami. Večeře se skládala z polévky a hlavního jídla. Chorvatská kuchyně nám nikomu moc neseděla. Polévky ala koření s omastkem jsem raději vynechávala. Jídlo bylo na podobný způsob. Na koření a soli se opravdu nešetřilo.

5. Co bylo vlastně náplní celého kurzu?

Aktivit byla spousta, stačilo se jen zapojit. Já jsem poměrně aktivní člověk, takže jsem vyzkoušela opravdu všechno. Velice jsem se nadchla pro potápění. Vyzkoušela jsem si dokonce i potápění s přístrojem (neboli scuba diving). Což mě naprosto ohromilo. Moře bylo krásně čiré a plné mořských tvorů. Večer se zájemci mohli přihlásit na noční ponory. Dostali jsme neopreny a za tmy jsme v doprovodu zkušených potápěců vyrazili šnorchlovat. Měli jsme veliké štěstí kromě hvězdic, ropušnice a spousty malých rybiček jsme v noci zahlédli i chobotnici.
Velikým „hitem“ byl beach volejbal, u kterého jsme strávili i 5 hodin v kuse. Jezdili jsme i na raftech. Učitelé se snažili nám program ještě zpestřit například zápasy na raftech či rychlostními závody. Byli jsme rozděleni na týmy „X“ a „Y“, takže většina aktivit byla formou soutěží, například ve statické a dynamické apnoi (aneb „kdo vydrží déle pod vodou“) a ve vodním pólu.
Vyzkoušela jsem i tzv. subwing, což je potápění na křídlech tažených motorovým člunem. Bylo to fyzicky velmi náročné, ale stálo to zato.

6. Měli jste i nějaké volno? Pokud ano, co jste ve volnu dělali?

Ano, po večeři jsme měli osobní volno. Mohli jsme jít do města či se povalovat na pokojích. Velice oblíbenou aktivitou se stal fotbal, či basketbal na nedalekém hřišti.

7. Mohla bys vybrat jeden den a napsat nám přibližný plán, co jste dělali? 

Budíček byl individuální, ale v 8:00 jsme již museli být nastoupení na terase ve sportovním oblečení. Ranní běhání po okolí se rychle proměnilo v ranní procházky :D
V 9:00 na nás čekala snídaně a poté se chodilo buď k moři, nebo na beach 
volejbal.
Zpátky na ubytovnu jsme se vraceli, jak jsme uznali za vhodné, jedinou podmínkou bylo, že jsme v 15:30 už museli být připraveni na odpolední program (nejčastěji již zmíněné soutěže, či potápění.) Opět záleželo na nás, na co jsme měli chuť, kdo se nechtěl potápět, nemusel.
 V 18:00 byla večeřě a pak osobní volno.
Večerka byla stanovena na 22:30

8. Jak bys celkově zhodnotila tento kurz v zahraničí?

Já jsem si to velice užila. Je to skvělá zkušenost. Rozhodně doporučuji všem, kteří mají jet příští rok, aby se kurzu zúčastnili. Stojí to za to!

9. Na jaký zážitek budeš vzpomínat nejraději?


Rozhodně na potápění. Nadchla jsem se pro to a chci se tomu věnovat nadále.

Díky za rozhovor.


Komentáře