Proč navštívit HD Burgers?

Připadalo mi to jako ze dne na den, když jsem najednou scházela z náměstí směrem ke gymplu a uviděla nově otevřenou burgerovou restauraci HD BURGERS. Neodolala jsem a jeden pátek jsem se tam vydala místo oběda. Musím říct, že jsem byla plná velkých očekávání, které majitel Hydrant splnil. Můžu jen doporučit. A v čem se skrývá ono tajemství skvěle vypadajících a chutnajících burgerů? Na to jsem se zeptala samotného Hydranta.



1. Ahoj, Honzo. Jako první bych tě chtěla požádat, jestli bys nám mohl sdělit pár informací o sobě.

Zdravím, jmenuji se Jan Hanžl, ale většina lidí mě zná pod přezdívkou Hydrant a je mi 22 let. Studoval jsem gymnázium ve Vimperku, odkud jsem po čtyřech letech utekl na obor kuchař-číšník do Prachatic, kde jsem se tento rok vyučil.

2. Kde a jak vznikl nápad, že si otevřeš vlastní fast food?

Předem chci jen upozornit, že nejsem žádný fast food, aby lidé neočekávaly burger hotový do pěti minut a nesrovnávali mě s různými řetězci, ale s tímto označením se budu asi střetávat často (smích).
Nesnesu nad sebou moc dlouho někoho nadřízeného a zároveň jsem nikdy nechtěl odejít z Vimperka za lepšími penězi do většího města, takže nešlo jinak, než začít jednou podnikat. Nápad na burgery jsem dostal jednou, když jsem si zkusil doma udělat burgery, které jsem do té doby neměl vůbec rád (smích). ak už jsem o tom jen básnil a čekal, až dostuduji.

3. Mohl bys nám přiblížit některé z věcí, které si musel zařizovat?

Bylo toho opravdu mnoho, ale věci jako zařídit živnost nebo najít vhodné místo byly samozřejmostí. Pak následovaly úpravy podniku do dnešní podoby, splnění hygienických podmínek, zařízení dodavatelů, vypočítání cen, hromada papírování a spousta dalších drobností, které zaberou čas, ale naštěstí jsem měl výpomoc od rodiny.


4. Tvé burgery jsou specifické jak chutí, tak i vzhledem. Prozradíš nám v čem se skrývá kouzlo?

Myslím, že tu chuť dělá hlavně ta poctivost, že si to maso melu a kořením sám a recept na pečivo mám z jednoho z nejlepších pekařství v Londýně, které mi peče denně můj děda v jeho pekárně tady ve Vimperku. Vzhled mám trochu jiný tím, že většinu ingrediencí dávám pod maso, není to nic originálního, ale je to spíš praktičtější jak pro mě, tak pro lidi.

5. Máš v plánu své občerstvení ještě nějakým způsobem upravovat?

Rozhodně až to všechno zaběhnu, tak chci přidávat další burgery či jídla jako domácí waffle nebo nějaký ten salát. Sem tam možná nějakou výzdobu nebo tak něco, teď ještě pořád řeším počáteční problémy.


6. Jaký má tvůj stále nově otevřený fast food úspěch?

Rozhodně větší než jsem čekal, lidé chválí, vrací se a píšou hezké recenze. První týden bylo opravdu peklo a hromada lidí, ale už se to docela ustálilo a pozoruju takovou průměrnou denní návštěvnost, která se už asi moc měnit nebude, ale přesto je několikrát, větší než jsem očekával před otevřením.

7. Koukala jsem, že máš otevřeno každý den kromě pondělí a neděle. Jak to zvládáš? Máš v plánu postupem času přibrat k sobě nějakého pomocníka?

Ze začátku jsem byl dost unavený a chodil jsem domů kolem třetí hodiny ráno, ale už jsem toho dost vychytal a zvyknul si, takže chodím domů brzo. Už mám několik brigádnic na střídání, které hodně urychlily přípravu a výdej jídel. Časem budu spíš měnit otevírací dobu, až pořádně zjistím, kdy chodí lidi.

8. Co bys nakonec vzkázal našim čtenářům?

Všem kdo ještě neochutnali, tak ať přijdou a zkusí nějaký ten burger či hot dog. Zbytku děkuji, že mě navštívili a doufám, že se rádi znovu vrátí a zároveň děkuji za jejich trpělivost v začátcích.


Zdroj: HD Burgers

Komentáře