Mistrovství republiky ve snowboardcrossu okem diváka

Hned o víkendu na začátku jarních prázdnin jsem se poprvé mohla na živo podívat na závody ve snowboardcrossu, které byly až na daleké Dolní Moravě. A shodou náhod se tam konalo zrovna v sobotu mistrovství republiky a v neděli klasické FIS závody. A aby těch náhod nebylo málo, viděla jsem na živo (opět) vyhrát naší zlatou Evu Samkovou. A nejen to. Dokonce jsem s ní, jejím trenérem Markem Jelínkem a celým reprezentačním týmem seděla u stolu při večeři. Tento víkend byl přínosný nejen pro mě, ale i pro několik našich současných, dokonce i bývalých studentů, kteří se závodů zúčastnili.



V sobotu jsem byla na nohou už od pěti od rána a v šest už jsme vyjížděli. Není čemu se divit, protože cesta trvala asi 4 hodiny a od 10.00 už se závodilo. Jelikož jsme chtěli vidět celé závody důkladně a podporovat všechny závodníky, tak jsme si lyže ani snowboardy nebrali. Z toho plyne, že jsme si museli vyšlápnout cestu podél připravené trati. Na štěstí nebyla tak dlouhá a za chvíli jsme byli v půlce, odkud jsme sledovali všechno dění. Dokud nepadla mlha a neviděli jsme pomalu ani na krok. Já jsem se jako správná přítelkyně přesunula ke startu a podporovala mého závodníka. Samozřejmě jsem nemohla vynechat fotku s legendární Evou Samkovou, která to všem holkám opět natřela.
Sobotní mistrovství bylo velmi úspěšné pro naše studenty, kteří jezdí v reprezentaci. Radek Vintr získal 2. místo v mužích a taktéž 2. místo v juniorech a Marek Diviš skončil 7. v mužích a na 4. místě v juniorech. 

Zleva: Marek Diviš, Michal Hanko, Radek Vintr

Večer jsme byli všichni pozvaní na společnou večeři s reprezentací, kde jsme poslouchali vtipnou historku o tom, jak se trenér Evy Samkové dobýval do cizího karavanu v domnění, že je to karavan Hanků a otevřel mu neznámý, vysmátý muž s šampaňským v ruce. Následně jsme se přesunuli do "horského klubu" Větrák, kde se slavily úspěchy a pro některé i na úkor nedělních závodů.
Závodníci byli už od sedmi na nohou, aby si stihli připravit snowboardy, projet si trať a tak dále a tak dále. My jsme vstali déle, ještě si zašli na snídani a těsně před desátou už jsme opět šlapali na kopeček. Nedělní závody jsem strávila nahoře u startu, kde jsme povzbuzovala a pozorovala závodnickou techniku pěkně z blízka. Počasí bylo oproti neděli parádní, ale i přes lepší viditelnost neděle nebyla tak úspěšná jako sobota. Přesto zabodoval Radek Vintr a skončil na 5. místě.

Zleva: Radek Vintr, Jan Kubičík, Michal Hanko

Takovou třešničkou na dortu se pro mě stalo umístění Evy Samkové, která v neděli skončila na posledním místě. Ale řeknu vám to celé, abyste si nemysleli, že prohrála. Když přišla na řadu, tak byla již oblečená v civilu a měla jen boty na snowboard, takže pouze odstartovala a hned vyjela z tratě a upalovala rovnou domů. Pro ty, kteří to nevědí, musí být výsledková listina plná překvapení.
Skvěle si vedli i někteří naši bývalí studenti jako například již zmínění Michal Hanko, Jaroslav Koudelka nebo Daniel Sýkora.


Doufám, že jsem výsledky nijak nepopletla, ale musím se přiznat, že pro mě bylo lehce náročné ve všech těch různých vyhlašování se vyznat. Jinak musím říct, že jestli vás lákají crossové závody, určitě neváhejte a někdy se vyrazte podívat!

Komentáře