Na olympijských hrách mládeže nejmladší, a přesto úspěšná!

Barču Havlíčkovou asi nikomu představovat nemusím. Usměvavá blonďatá slečna z 5.G, úspěšná atletka, ještě úspěšnější lyžařka, účastnice olympijských her mládeže, vítězka několika soutěží a závodů. Kdybyste řekli z této nabídky cokoliv, snad vše by na Barču, od které jsem se dozvěděla spoustu novinek, sedělo. A že chcete vědět, jaké to závodění a vrcholové sportování vlastně je?

Zdroj ZDE

Určitě nikomu neušlo, že jsi se nedávno zúčastnila olympijských her mládeže. Je jasné, že jen samotná nominace je obrovský úspěch, ale ty jsi navíc ukázala na samotných závodech neskutečný výkon. Mohla bys nám krátce shrnout své výsledky?

Posbírala jsem tam především zkušenosti. Výsledky byly jakýsi bonus ...V obratnostním závodě, tedy cross-country cross jsem byla osmá. V klasickém sprintu 17. a na volné pětce se mi znovu podařilo dostat se do první desítky a byla jsem sedmá.

Na olympijských hrách mládeže jsi byla nejmladší účastnicí. Jak si tohle postavení vnímala? Měla jsi před závody větší trému, nebo jsi na věkový rozdíl vůbec nekoukala?

Nějaký vliv na nervozitu to vážně nemělo a vnímala jsem, že tak to je. Na to se vás nikdo neptá, jestli jste mladší. Prostě jste stejná kategorie. Ale samozřejmě je každý rok tréninku znát.

Zdroj ZDE

Máš za sebou nespočet sportovních úspěchů. To si určitě vyžaduje neskutečnou přípravu – jak často a intenzivně trénuješ?

To se těžko řekne. Tréninky, jejich počet a intenzita se liší. Všechno to záleží na tréninkovém období. Po zimě máme vždycky krátké volno. Po tom začínají delší, ale méně intenzivní tréninky. V průběhu léta jsou tréninky těžší a celkově intenzivnější. Příprava vrcholí na podzim. To jsou tréninky nejtěžší a je jich nejvíc. V zimě potom trénujeme i dvakrát za den. Ale jinak průměrně tak 5x - 6x týdně a závody. Většinou mám aspoň jeden den volna.

Celou dobu se bavíme o lyžování, ale nesmíme zapomenout ani na tvé úspěchy co se atletiky týče. Hodláš i letos po zimní sezóně nazout tretry a bojovat v běžeckých závodech?

Ano. Určitě v rámci přípravy absolvuji pár závodů. Vrcholem by mělo být MČR na 1500 a 3000m.

Zdroj ZDE

Intenzivní tréninky, škola ... Během sezóny toho máš hodně a dokážu si představit, že to musí být strašně náročné. Kde bereš motivaci vydržet a neustále se tomu, co děláš, takhle naplno věnovat?

Strašně moc mě to baví. Nedokážu si život bez sportu představit. Ale velká motivace jsou samozřejmě výsledky, které mě ženou kupředu.

Je mi jasné, že bude možná těžké se rozhodnout, ale přece jen se zeptám. Kdyby sis měla vybrat jen jednu disciplínu, byly by to běžky, nebo atletika?

Byly by to běžky. Atletiku dělám jenom doplňkově a v rámci tréninku, ale nemění to nic na tom, že mě oba sporty moc baví.

Nyní chodíš na gympl, ale čas letí jako voda a za pár let se budeš muset rozhodovat, kam dál. Máš už jasno, jestli se budeš dál věnovat sportu, nebo bys chtěla dělat něco jiného? Tušíš už, zda se vydáš na vysokou školu, popř. na jakou?

Tak tohle všechno se uvidí časem, jak to všechno půjde, ale ať to bude jakkoliv, tak na vysokou školu chci jít určitě.

A doplňující otázka na závěr: Máš nějakého talismana, kterého si vozíš po závodech s sebou? ☺

Ano, něco takového mám. Myslím, že skoro každý má něco takového. Ale aby to plnilo svoji funkci, je lepší, když to zůstane jako tajemství.

Komentáře