"Před závodem jsem vždycky nervózní," říká snowboardcrossař Marek

Marek Diviš je studentem našeho sportovního gymnázia. Momentálně je v 2.A a je jedním z těch, kterého více než půl roku, hlavně v zimě, skoro ve škole nevidíte. Věnuje se totiž aktivně snowboardcrossu a trénuje s českou reprezentací. Proto jsme se ho rozhodla vyzpovídat počínaje sezónou a konče jeho koníčky.




Marku, zmínila jsem se, že děláš snowboardcross a jezdíš za reprezentaci. Jak dlouho se tomuto sportu věnuješ?

Snowboardcrossu se věnuji již druhým rokem. Než jsem začal jezdit s reprezentací, jezdil jsem za klub Snowriders.

Jezdit s reprezentací určitě není tak snadné, jak se zdá. Jak často trénuješ?

Trénujeme od září až do dubna. Většinou jsme na horách 2 týdny v měsíci. Takto vypadá naše sezóna a co se týče letní přípravy, konají se soustředění, kde běháme, posilujeme a zlepšujeme celkově fyzičku.

Když jste v zimě tak často pryč, jak zvládáš školu?

Celkem dobře hlavně díky tomu, že se můžu s učiteli domluvit na zkoušení a případném odložení testů.


Co se týče letošní sezóny, tak jaká pro tebe byla?

Časově hodně náročná. Měli jsme spoustu soustředění a závodů.

A co nějaké úspěchy/neúspěchy?

Nejezdím ještě tak dlouho, takže zatím moc úspěchů nebylo. Za takový menší soukromý úspěch považuju 7. místo na Mistrovství republiky na Dolní Moravě. Kromě crossu jsem získal na Zadově dvě druhá místa ve slalomu.

2. Marek Diviš, 3. Matouš Koudelka - školní závody Zadov

6) Jak se cítíš při závodě? Máš stres?

Před závodem jsem vždycky nervózní. Ale hned po tom, co spadne gejta a odstartujeme, stres odpadne a co nejvíc se snažím soustředit na závod.

7) Kdo tě podporuje při závodech?

Největší podporu mám u rodičů, čehož si nesmírně vážím a moc jim za to děkuju. Dále mě ve velké míře podporuje moje přítelkyně a nejbližší.

8) Co tě kromě crossu baví?

Rád si čas od času zahraju basket, dále grafity, muzika a přátelé. Také často chodím do posilovny a trávím čas s přítelkyní.

Komentáře