S Davidem Zadákem o cyklistice, intru a holkách?!

Rozhovor už jsme na stránkách školního časopisu neměli pořádně dlouho, a proto je nyní čas to napravit! Tentokrát jsem se pro vás rozhodla vyzpovídat jednoho velmi úspěšného sportovce. Nejedná se však ani o lyžaře, ani o snowboardistu, ale o cyklistu Davida Zadáka. Jak zvládá týden na internátě, co považuje za svůj největší úspěch a má vůbec holku? Na to vše jsem se ho pořádně vyptala!




Závodíš v cyklistice - jak a v kolika letech ses dostal právě ke kolu?

Už jako malý kluk (5-6 let) jsem trávil hodně času na kole před barákem. Když mi bylo sedm, tak se mě kamarád, se kterým se znám už od narození, zeptal, jestli nechci vstoupit do místního klubu a zkusit nějaké závody. Souhlasil jsem a ihned mi to přirostlo k srdci.

Nejsi místní, pocházíš až z Karlovarského kraje. Proč sis vybral právě naše gymnázium?

Cyklistika je hodně náročný sport a bez pořádného zázemí to nejde. Jsem tady pod skvělým vedením, je tu parádní tréninková skupina a máme báječný závodní program, téměř každý týden jezdíme do zahraničí. Moc vděčný jsem taky za materiální podporu.

Jak už jsem nakousla v minulé otázce, přes týden nejsi doma, ale na intru. Jak to zvládáš? 

Je to těžké, zvlášť, když jsem tak z daleka. Obzvlášť co se časového vytížení týče. Naštěstí nám sportovcům vychází ve škole vstříc, což je super, takže se to zvládnout dá.

V závodech jsi velmi úspěšný, dokázal bys ale vypíchnout jen jeden úspěch, na který jsi nejvíc pyšný?

Rozhodně 11. místo z letošního mistrovství světa v Novém Městě na Moravě. Moc si toho cením, zvlášť když jsem v kategorii juniorů prvním rokem. Byl to úžasný zážitek před domácím publikem.

Příští rok maturuješ, takže toho máš určitě kromě sportu i dost do školy. Jak všechno stíháš? A jak často trénuješ?

Trénuji úterý až čtvrtek 2x denně, o víkendech mám každý den jeden trénink (za to mnohem delší). Pondělky a pátky mám volno a to trávím půlku dne cestou domů, nebo na intr. Jak už jsem říkal, ve škole máme super podmínky, takže se to dá skloubit dohromady.

Jak vnímají tvoji sportovní kariéru rodiče? Chtěli by, abys dělal sport i nadále (popř. vrcholově)?

Rodičům (i prarodičům!) patří obrovské díky. Podporují mě už od mala a bez nich by to vůbec nešlo. Rozhodně chtějí, abych v tom nadále pokračoval, ale také kladou velký důraz na školu, tak uvidíme, jak se bude dařit.'' 🙂


A poslední otázka, která se asi úplně natýká sportu, za to bude zajímat nejednu čtenářku. Co ty a holky? 

Momentálně jsem nezadaný, ale každou chvíli se to může změnit, takže slečny, neváhejte! 😄


Moc děkuji Davidovi za to, že si i v jeho náročném týdnu udělal čas na náš rozhovor a přeji mu ještě více (nejen sportovních) úspěchů.

Komentáře