Kudy z nudy s Goolem #3

Čas vánoční je tady a s ním přichází i spousta tradic, jako je pečení cukroví, které nám provoní celý dům, nebo i méně příjemný velký úklid (tedy alespoň v mém případě). A jak postupně zapalujeme svíčky na adventním věnci, každý plamínek nám ukazuje, že Štědrý den je blíž a blíž, a kde jinde si to čekání na Ježíška zpříjemnit než na vánočních trzích.

Zdroj: soukromý archiv V. Chrstošové



Letos jsem navštívila Pasov a musím říci, že to bylo kouzelné. Zima, sněhové vločky padající z oblohy, řeka jen líně se plahočící a v pozadí zasněžené střechy starých domů a hradů. Pro mě romantika a ideál ideálů. Procházením vyzdobených pasovských uliček plných světélek a stromečků jsem se za zvuku žesťů dostala až na náměstí Domplatz, které bylo zaplněné krásnými dřevěnými stánky, a ve stínu sněhově bílého Dómu, který právě odbíjel poledne, jsem si připadala jako malý mraveneček, kterého brzy zavalí lavina.

Zdroj: soukromý archiv V. Chrstošové
Nezapomenutelná byla také vůně, jelikož už za rohem jste cítili všechny sladkosti a jídlo, kterého tam opravdu bylo dostatek. Neodolala jsem a koupila jsem si jahody v čokoládě a hned jsem litovala, že jsem si jich nevzala víc, protože pro mě, milovníka jahod, to byl ráj na zemi. Kromě stánků ze zbožím od kožešin přes čaje až ke šperkům, mne zaujal starý dětský kolotoč a betlém, u kterého byla pořád spousta lidí, a tak jsem ráda, že se mi podařilo ukořistit alespoň nějaký snímek. Mezi všemi také postávali andělíčci a Ježíškovi pomocníci, kteří vám vyčarovali na tváři úsměv jako dítěti.

Zdroj: soukromý archiv V. Chrstošové
Zdroj: soukromý archiv V. Chrstošové
Doufám, že jsem vás alespoň trochu inspirovala k návštěvě vánočního trhu nejenom v Pasově, neboť do příštího týdne máte ještě spoustu času se někam podívat a vypít si na náměstí v rukavicích svůj vánoční svařák.


Komentáře