Potřebuji mobilní telefon v každé situaci?

Můj názor na mobilní telefony je ten, že je to v některých případech vhodný způsob komunikace,
ale spíše upřednostňuji konverzaci „tváří v tvář“.

Mobilní telefony mají několik funkcí. Některé z nich nám usnadňují život, na jiných si naopak ničíme naše zdraví. Nebo to tak není? Z vlastní zkušenosti vím, že při hraní her se hrbíme a ničíme si záda.
Ve tmě si naopak kazíme oči. Může se nám stát hned několik věcí, když jdeme po chodníku, nedáváme pozor, co se kolem nás děje a věnujeme se pouze našemu telefonu.

Na druhou stranu nám mobilní telefony umožňují komunikovat s někým, s kým se nevídáme tak často. Je to také důležitá věc při volání o pomoc. Můžeme si zavolat záchrannou službu, hasiče, atd. Já svůj mobilní telefon používám i jako budík.
V dnešní době se s telefonem můžeme připojit k internetu, můžeme hledat různé informace,
ale hlavně máme možnost podílet se s našimi přáteli o něco zajímavého přes sociální sítě.

Pomocí našeho mobilního telefonu si můžeme vyfotit něco, co si chceme opravdu zapamatovat,
ale podle mě je nejhezčí udělat si vzpomínku, která nám zůstane napořád, i když také patřím mezi lidi, co si to pro jistotu vyfotí.

Poslední dobou si všímám i toho, že popularita dotykových mobilních telefonů roste i u jiných generacích. Nebo tomu tak není? Když si vezmu příklad z naší rodiny, u nás už kromě babičky
a prababičky není nikdo, kdo by měl tlačítkový telefon.

Ale opravdu potřebujeme naše telefony v každé situaci? Moje odpověď zní: „NE“! Určitě jsou výhodou, když potřebujeme něco vyřídit nebo si někam zavolat, ale je zbytečné trávit s nimi celé hodiny nebo dny.
Někteří lidé u svých mobilních telefonů sedí celé dny a nic jim to nepřinese, nanejvýš udělají nový rekord ve své oblíbené hře.
Já (jako většina lidí v mém věku) se samozřejmě také pohybuji na sociálních sítích, ale přijde mi zbytečné sedět u toho celý den.
Takže podle mě ne, nepotřebujeme telefon v každé situaci. 

Kateřina Mrázová
www.google.cz

Komentáře