Mé dojmy z národního kola "Evropy ve škole"


Soukromý archiv G a SOŠe Vimperk



Když jsem na podzim minulého roku psala úvahu s názvem „(Ne)čtu komentáře pod selfíčky“, nenapadlo by mě, že by mohla mít takový ohlas. Nakonec jsem však byla pozvána, abych se v pondělí 18. června 2018 zúčastnila vyhlášení výsledků celorepublikového kola soutěže „Evropa ve škole“ v prostorách vlašimského zámku.


Samotný ceremoniál, který začal ve 14 hodin, byl doprovázen hudebními vystoupeními žáků místní ZUŠ a proslovy osobností s touto soutěží spjatých. Hodnotily se obě dvě části –  jak literární, tak i výtvarná. Po samotném vyhlášení jsme se přesunuli do výstavní síně, kde jsme mohli zhlédnout vítězná díla výtvarníků.
Město Vlašim ten týden slavilo 700 let od první písemné zmínky, a tak kromě předem připraveného programu pro účastníky EvŠ si bylo možné poslechnout různé kapely v zámeckém parku, což bylo příjemné plus. J
Moje práce byla v mé kategorii ohodnocena prvním místem a mimoto jsem dostala nabídku odjet na týden do centra Evropské akademie v německém Otzenhausenu, kde budeme s ostatními vítězi všech zemí zainteresovaných v této soutěži tvořit projekt v duchu podobném samotné soutěži. Za tuto možnost jsem samozřejmě ráda a chtěla bych poděkovat paní Mgr. Nové a paní Mgr. Tláskalové za prvotní nominaci do této soutěže a samotné škole, která mi umožnila výjezd do Vlašimi.
Jana Tomášková

Soukromý archiv G a SOŠe Vimperk


Komentáře