A kam razíte vy?


I. Zábranská

Pokud se rozhodujete, kam vyrazíte na víkend, tak tohle je článek přesně pro vás. Vzhledem k tomu, že je školní rok, příliš nejde vyjet si na nějaký delší pobyt. Ale i krátké výšlapy vás mohou na nějakou tu dobu skvěle zabavit a hlavně odreagovat. Tady je několik tipů, kam za relaxem v okolí Vimperka.

Kašperk

Tak tohle je klasika. Kdo z místních tu nebyl, jako by nežil. Na hradě panuje v jakoukoli roční dobu pohádková atmosféra, a když se poté rozhodnete jít na Pustý hrádek (asi 700 metrů od Kašperku), neprohloupíte. Výhled na Kašperk je doslova ojedinělý!

Boubín

www.google.cz
Jedním slovem je to prostě kopec. Ale pro vytrénované není až tak namáhavé vyšplhat se na vrchol a kochat se krajinou. Ale pozor na mlhu, je zrádná. Může se stát, že výstup na náš šumavský Mt. Everest zvládnete, ale když bude nahoře mlha, moc toho neuvidíte. Vlastně téměř nic.





Věnec

www.google.cz

Keltské hradiště, které je ukryto v lčovických lesích, skýtá mnoho zajímavého. Ať už rozhled nebo velké množství jmelí v korunách stromů. Jmelí je vlastně kapitola sama pro sebe. Někdo mi kdysi říkal, že roste tam, kde je tektonická porucha. Možná na tom něco bude, nemyslíte? 
Každopádně, když jsem tam byla naposledy, praštila jsem se do kolene tak, že jsem získala krásnou modřinu. Jo, to je tak, když někdo, kdo má něco málo přes metr šedesát, přelézá padlý kmen stromu, který mírně visel nad zemí. Správně, několik dalších měsíců jsem na Věnec nezapomněla.

Prášilské jezero

www.google.cz
Je to jedno z našich ledovcových jezer, které je hluboké zhruba 15 metrů. Je to méně než Mariánský příkop, ale je pro nás lépe dostupnější a na cestu tam a zpět nepotřebujete letenku. Při cestě k tomuto jezeru mě zaujaly dvě věci:
  1. všude kolem byly značky s textem: Nevybuchlá munice.
  2. pro mé boty to byla jedna z posledních výprav při cestě k věčnému odpočinku.

Komentáře