Goja aneb Sídlo obávaného fantoma

Jak už název trochu napovídá, po dlouhé době jsem opět vyrazila za kulturou do Prahy. Tentokrát nebylo na programu slavné Národní divadlo, ale pyramida na výstavišti - Goja Music Hall. U vstupu nás upoutala výrazná červená barva interiéru. Občerstvení nás lákalo svým výběrem a musím se přiznat, neodolala jsem a koupila jsem si program světoznámého vystoupení, na které jsem se těšila celý půlrok - Fantoma opery!


www.google.cz
Hned po usazení jsme se ocitli na aukci, kde rozbitý lustr znovu ožil a za tónů známé fantomovy znělky vyjel až nad naše hlavy. Opravdu monumentální! Potom začal již samotný příběh s první scénou na zkoušce v divadle, kde mladá baletka Christine vystřídala již postarší stálici. Celý děj se odehrával přesně tak, jak ho všichni znáte z filmu, ale úžasné herecké a pěvecké výkony tomu dortu nasadily pomyslnou třešničku.


www.google.cz
Nesmím opomenout ani náročné kulisy a kostýmy, které byly tak úžasně vymyšlené a propracované, že mi zůstával rozum stát. Stejně tak efekty. Nevěřili byste, kde všude se může fantom schovat! Představení tvoří dvě dějství, mezi nimiž je jedna pauza. Já ji využila k prohlédnutí fotografií z jiných inscenací a několika kostýmů, které zde byly vystavené. Nechtělo se mi ani věřit, že konec představení nastal tak rychle, protože příběh dokázal člověka natolik pohltit, že nevnímal čas a nechal se pouze unášet na tónech písní a úžasného zpracování.


www.google.cz
Už teď mohu říci, že jsem na tomto představení nebyla naposledy a ráda bych se na něj podívala znovu. Pozor! Moc času ale není, neboť se představení hraje jen do poloviny příštího roku. Takže pokud máte zájem, neváhejte! Já do toho jdu určitě.

Komentáře