Devátého dubna proběhlo setkání studentů čtvrtého
ročníku se zaměstnanci personálního oddělení Rohde & Schwarz ve Vimperku. A co nového nás naučili?
Poskytli nám cenné rady do
budoucnosti, která je zvláště pro nás, „čtvrťáky“ velmi aktuálním tématem. „Jdeš na vejšku?
Jakou? Cože, ty jdeš makat? A co budeš dělat? Kopat kanály?“ Tyto otázky patří do
naší denní komunikace a právě v této velké vimperské firmě nám poradili,
jak se chovat při pracovním pohovoru.
Pracovníci
personálního oddělení za pomoci kolegyně z účetního oddělení sehráli
velmi povedenou scénku, která ukazovala, jak by takový pohovor rozhodně vypadat
neměl. A co přesně tedy máme dělat, aby vše proběhlo správně?
1. PŘIJÍT VČAS, PODAT RUKU (ne jako leklá ryba, ale ani jako
vytrénovaný drtič rukou)
2. NEHOUPAT SE NA ŽIDLI A
NEŽVÝKAT (nejste
puberťák)
3. MLUVIT POKUD MOŽNO
SPISOVNĚ A K VĚCI
(je to vaše vizitka, tak si nekazte jméno)
4. NEMÍT PRAVOPISNÉ CHYBY
V CV A MOTIVAČNÍM DOPISU
5. VĚDĚT NĚCO O FIRMĚ, DO
KTERÉ SE HLÁSÍME
6. PŘIPRAVIT
SI 3 KLADNÉ A 3 ZÁPORNÉ VLASTNOSTI (na tuhle otázku se prostě zeptá skoro každý)
7. MLUVIT PRAVDU (na lež se vždy přijde – buď
dříve, anebo později)
8. VYSTUPOVAT PŘÍJEMNĚ A
LEHCE SE USMÍVAT
(neceňte zuby, nejste pes a nechcete je kousnout)
9. ZNÁT SVOU CENU (tahle otázka je dle mého názoru
velice těžká, neboť málokdo chce svého potenciálního zaměstnavatele odstrašit
tím, že řekne mnohem více, než je ve skutečnosti možné, takže pokud mohou radit
– zůstaňte stát nohama na zemi nebo lehce nad zemí)
10. NEBÝT NERVÓZNÍ – pokud dodržíte předchozí pravidla,
nemáte se čeho obávat
A co
následovalo po vydařené scénce? Ano, samozřejmě potlesk, ale to nebylo všechno
– předvedli jsme, jak si takový pohovor představujeme my. Musím se přiznat, že
určité pasáže byly velice vtipné a pobavily jak nás, tak zaměstnance firmy. Na
konci každý obdržel firemní dárek a nabiti novými dojmy jsme se vraceli zpět do
školních lavic.
Byla
to velmi cenná zkušenost, a proto bychom rádi bychom
poděkovali firmě Rohde & Schwarz za poskytnutí této jedinečné možnosti a
samozřejmě zaměstnancům personálního oddělení, kteří se nás ujali a zasvětili nás
do tajů pracovního pohovoru.
I.
Zábranská, 4. A
Komentáře
Okomentovat