Může mít den 27 hodin?

prase1„Co je to za blbost?!“

Zněla vaše odpověď na otázku v názvu článku podobně? Já jsem si ještě nedávno myslela to samé. Minulý týden jsem ale pochopila, že to možné je. Navíc jsem si opět potvrdila, že na matematickém soustředění, organizovaném studenty MFF UK, mě nuda opravdu nečeká.

Vzhůru na planetu DL-27H!

Najít ostatní na Florenci, odkud jsme měli společně vyjíždět, bylo překvapivě snadné. Parta lidí s krosnami? Většina jsou kluci? Sláva, už je mám! Do autobusu jsme nastoupili všichni bez problému a dvě hodiny zpestřovali cestu ostatním nematematickým cestujícím.

Z Borku nás ještě čekala cesta pěšky do Uhelné Příbrami. Vlastně ne. Ani pěšky, ani do Uhelné Příbrami. Raketou a na planetu DL-27H. Cesta vesmírným prostorem je dlouhá a jak ji jinak využít než k seznámení s ostatními kolonizátory. Organizovaný postup střídání dvojic sice moc nefungoval, ale třeba vysvětlovat kde bydlím, byla docela sranda.

"V takové malé vesničce kousek od Vimperka. Víš, kde je Vimperk? Strakonice? Prachatice? (…) Prostě na Šumavě."

 Večeřet navečer? Nuda!

Na místě nás čekali dvě překvapení, první hned při ubytování.  Na pokoj, který byl určen holkám, se všechny nevejdeme. Je nás tu dokonce tolik, že musím mít pokoje dva! Překvapení číslo dva se dozvíme při seznámení s programem.

„Nebudou žádné noční hry."

[caption id="attachment_6613" align="alignleft" width="300"]Kolem třetí hodiny ráno aneb ten měsíc dneska ale pěkně svítí Kolem třetí hodiny ráno aneb ten měsíc dneska ale pěkně svítí[/caption]

Cože?! To se jako vyspím?! Na soustředění?! A na co teda mám tu baterku? Brzy jsem však zjistila, že žádné noční hry rozhodně neznamenají žádné hry ve tmě. Na planetě DL-27H, která je známá svými 27 hodinovými dny, může být tma klidně během oběda a večerní hra se může hrát za svítání.  Říkáte si, jaký blázen tohle vymyslel? Ano, přesně to samé jsem si vyslechla, když jsem v deset večer volala domů, že jsem zrovna snídala.

Při hrách jsem se ale rozhodně nenudila, ať byly za světla nebo ne. Hledali jsme ztracené zásoby se zrcadlově obrácenou mapou aneb proč jít nazpátek stejnou cestou, když můžeme jít dvakrát delší. Postupně jsme zlikvidovali breberky, breberčí královnu a breberčí vajíčka. (Ty jsme tedy měli bezpečně přenést, ale rozbíjení nám šlo lépe.) Hledali jsme dipóly na zařízení pro spojení se zemí a postavili několik zařízení, které po minutě rozsvítí laser. Nejpřesnější čas? 00:59.96

prase2

Tancujeme i počítáme

Seznámili jsme se i s místními obyvateli - Edilany, kteří pro nás uspořádali taneční večer, což bylo asi třetí největší překvapení. V žádném případě by mě po absolvování tanečních nenapadlo, že zkušenosti využiji zrovna na matematickém soustředění.

A jak to teda bylo s matikou? I když je to možná zvláštní, tak se jí úplně nevyhnete. Pár přednášek, nějaká ta soutěž. Vysvědčení se ale na konci nerozdává, a když se na přednášce prospíte, tak se na vás také nikdo zlobit nebude.  Ke konci týdne už byl spacák celkem běžným přednáškovým vybavením.

Chcete si rozšířit své matematické znalosti? Chcete poznat skvělé lidi a zažít spoustu legrace? Nevadí vám, že se moc nevyspíte? V tom případě vám můžu doporučit jen jedno. Začněte řešit Matematický korespondenční seminář (neboli PraSe) a jeďte na soustředění. Stojí to za to.

 

Komentáře