Rockpárty 10

Asi už už víte, že město Vimperk opět zařadilo do své historii jednu hudební a kulturní událost, na kterou bude hodně z nás ještě dlouho vzpomínat. Stala se jí jubilejní již desátá Rockpárty! Představily se na ní tři kapely, které mají, troufnu si říci, jméno známé i mimo Českou a Slovenskou republiku. Asi byste se měli stydět, pokud neznáte alespoň jednu z nich! 

A jak probíhala akce plná magických desítek?





Pro začátek si ujasníme pár obecných faktů: Jedná se o společné tour Horkýže Slíže a Pipes and Pints po celé České republice. Jako support si vybrali brněnskou skupinu BOY, která tuto tour, přesněji gajdy a DUDY tour, absolvuje s nimi. Sponzorem je Jagermeister, takže k dostaní byly po celou noc welcome drinky ve zkumavkách a na krk vám pěkné hostesky hodily havajský věnec stejného rázu.


Tým, který Rockpárty pořádá, makal už od rána. Stavěli stage, uklízeli, korigovali a zvučili. Přestože všechno bylo ozvučené a připravené dopředu, první kapela začala hrát až po osmé hodině. Ale jako kdyby snad nějaký koncert začínal přesně, že. 
Chvíli po úderu osmé hodiny přišla řada na moje oblíbené "brňáky" a to BOY. Tuhle bandu jednoduše poznáte, hlavně podle jejich extravagantnějšího vzhledu a kostýmů. Jejich ošacení však nijak neovlivňuje bravurní výkon a skvělou show, kterou tady na jihu jen tak neuvidíte. Tihle skvělí kluci večer rozpoutali v plné parádě a pokud jste tam byli, mohli jste vidět, že se lidé začali odvazovat docela rychle. Také jste mohli spatřit mě, jak zabírám své oblíbené nejpřednější místo. Jestli vám je stále jejich jméno cizí, radím vám dobře, napravte to!


Jako druzí, snad většině z vám známí, Pipes and Pints! Pražská kapela, která dokáže předvést skvělé kousky. Například zpěvákovy vysoké skoky jsou fascinující. Řeknu vám to upřímně - o přední místa se sváděl neustálý boj. Všichni chtěli být co nejblíže od hlavy až k patě potetovaným muzikantům. A já mám tu čest, že jsem tam byla. Strašně se mi líbí, jak písničky prožívá a zrovna nedávno psal na facebook status: ,,Every song I sing like it was my last song in life!" A myslím, že přesně takhle to má být. Jinak mimochodem, kdo z vás by nevěděl, tak hlavní zpěvák (Mike) je původem z USA a česky umí pár slov. Další zajímavostí by pro vás mohlo být to, že bubeník (Vinca) bubnuje jak ve skupině BOY, tak i Pipes and Pints.


Nakonec přišli na stage Horkýže Slíže, kteří zahráli jak své obroušené, ale stále stejně skvělé pecky, tak i nějaké nové. Bohužel jsem již neměla tu čest vidět je z první řady, jak mi bývá zvykem. Jakmile jednou opustíte své místo, nějaký jiný příživník toho využije a dostat se zpět nemáte šanci. I tak jsem si je užila, protože přece jen byli poslední a i zadní řady zapojily své ruce, nohy a bůh ví co všechno. Celý sál skákal, zpíval (spíše křičel), přední řady pogovaly, strkaly se a snažily se dokázat, že právě oni jsou ti nejlepší fanoušci a hlavně... užít si to! 
Jejich vimperskou zastávku neminula ani společná píseň Horkýže Slíže a Pipes and Pints k jejich společné tour - Open Road.




A co jste mohli vidět a slyšet vyjma skupin? Potom co skončila poslední skupina, tak celá Rockpárty ještě nekončila a přišel na scénu DJ a jeho rockotéka. Z té už vám toho moc nepovím, protože já se radši toulala v místnosti mých snů. Místnost plná merche - trika, podkolenky, náramky, placky, mikiny, čepice, kšiltovky. Přímo ráj! Hlavně jsem taky musela zvěčnit mou přítomnost fotkami s členy kapel, které následně budou viset v síni slávy v mém pokoji. A to bych nebyla já, abych těch "pár" korun neutratila za něco tak božského jako je triko BOY a náramek Pipes and Pints.
Nakonec už jen všechny oběhnout, říct jak byli skvělí a hurá plná modřin domů, do teplé postele!

Měla jsem dokonce štěstí udělat rozhovor s Kukem (Horkýže Slíže) a Vojtou (Pipes and Pints), což byla pro mě skvělá zkušenost! Ještě zajímavější bylo rozhovor přepisovat do wordu, když slyšíte z diktafonu jen neustálé šumění. Nakonec jsem to zvládla můžete se na něj těšit příště.



Komentáře