Šimon Blaschko: ,,Na roky na gymplu vzpomínám jedině v dobrém"


Šimon Blaschko, bývalý student gymnázia, o kterém je stále nejen na Vimpersku slyšet. Šimon bydlí přes týden v Praze a přes víkendy bývá doma, ve Čkyni. Mezi jeho záliby patří pořádání koncertů, muzika a hlavně cestování. Momentálně pracuje v Praze v cestovní agentuře a ve volném čase například moderuje maturitní večírky. Když studoval ještě na gymnáziu, pobyl rok v Německu a i na to padla otázka. Měla jsem šanci Šimona vyzpovídat a dozvědět se i pár novinek. Chcete se i vy o něm a jeho názorech dozvědět víc? 



I ty si byl jedním ze studentů vimperského gymnázia, jak na tyto časy vzpomínáš?

Na roky na gymplu vzpomínam jedině v dobrém. Chodil jsem tam vlastně celkem 9 let (8 let oficiálně studium a rok v Německu, kdy jsem byl pořád v kontaktu se školou) a za tu dobu jsem si tam našel spoustu kamarádů a zažil hromadu věcí. Vlastně se občas i přistihnu, že se mi po letech na gymplu trochu zasteskne.


Zmínil si studium v Německu, jaké to tam pro tebe tenkrát bylo? Využiješ tuto zkušenost i dodnes?

Rok v Německu byl skvělá zkušenost. Já jsem měl už odmala blízko k němčině, a proto jsem tehdy neváhal a přihlásil se. Bylo mi 17 a vlastně jsem ani moc nezvažoval pro a proti, prostě jsem to chtěl zkusit. Zpětně jsem moc rád, že jsem do toho šel, protože jsem si tam našel spoustu přátel, se kterými jsem pořád v kontaktu. A samozřejmě i moje němčina se díky tomu dostala na úroveň, na kterou bych se jinak jen těžko dostal.

 
Co ses rozhodl dělat po škole? Vydržel si u toho, nebo se dnes věnuješ něčemu jinému?

Za tuhle odpověd mě učitelé asi nepochválí :). Nastoupil jsem na dvě vysoké školy, ale ani jedna mě nenaplňovala natolik, abych na ní zůstal, proto jsem obě přerušil. Momentálně pracuju v cestovním ruchu a hodně se věnuju také kultuře, především hudbě - pořádám koncerty, starám se o kapely, mimo jiné taky moderuju. A v plánech je i návrat ke studiu, ale k oboru, který by mě bavil.



Mezi tvé záliby patří cestování, jaké destinace si již navštívil a které pro tebe zůstávají velkým pokušením?
Je pravda, že cestování mi v posledních dvou letech hodně učarovalo. Prozatím dobývám jen Evropu, ale v plánech už jsou i vzdálenější destinace. Mezi nejhezčí místa bych zařadil určitě Stockholm, Berlín nebo třeba Černou Horu. A těch míst a zemí, kam bych se chtěl podívat, je spousty, v čele ale určitě je Střední Amerika a Srí Lanka.



(Albánie)


Všimla jsem si, že často cestuješ přes couchsurfing, mohl bys ostatním přiblížit, o co jde?

Jde o celosvětovou síť lidí, kteří nabízí ubytování zdarma přímo u sebe doma (slušností je samozřejmě přivézt hostiteli nějaký dárek nebo mu uvařit). Mě se to líbí v tom, že pak mnohem víc poznáte kulturu dané země nebo se dostanete na místa, kam by se člověk jako turista jen těžko dostával.


Mezi kulturní události samozřejmě patří i majáles. Co tě vedlo k tomu se pokusit ho zorganizovat i ve Vimperku?
Narodil jsem se ve Vimperku a pořád jsem duší Vimperák, proto mi na zdejším kulturním dění záleží. Už skoro 5 let zde pořádáme klubové koncerty, ale postupem času jsme začali hledat nějakou další výzvu a tou by měl být právě majáles. Zatím nebudu nic prozrazovat, protože vše je stále v jednání, ale jsem optimista a věřím, že už brzy půjdeme ven s prvními informacemi!


Co má být cílem a náplní této akce?

Cílem je jednoznačně oživit kulturní dění na Vimpersku. Majáles je sice odjakživa studentská akce, my chceme ale připravit zajímavý program pro všechny generace a udělat si to tak trochu po svém. Určitě ale chceme studenty zapojit do příprav, aby viděli, co taková akce obnáší, a jednou po nás třeba to pořadatelské žezlo přebrali.


V současnosti jsi manažerem několika kapel, můžeš nám některé jmenovat? Vzpomeneš si na úplně první?

Vůbec první kapela, se kterou jsem měl trochu hlubší vztah, nebyla paradoxně česká, ale z Německa - šlo o Cashless, ale ti už bohužel skončili. Momentálně už skoro rok spolupracuju s pražskými Just For Being a nově začínám s Delusion ze Strakonic. A zapomenout nemůžu ani na domácí kluky Nutno dodat.


Mluvil si i o organizaci koncertů, na jaký bys nás mohl ve Vimperku momentálně pozvat?

Do konce roku bude ve Vimperku jen jeden koncert - 27. prosince se představí punkové legendy E!E a SPS, doprovodí je kluci z Nutno dodat a FLZ ze Strakonic. Další akce budou až příští rok, víc info naleznete na našem Facebooku Rockpárty.

 
Co na závěr vzkážeš našim čtenářům a studentům gymnázia?
Ha, proroctví na závěr :) Dělejte co vás baví, kašlete na předsudky a věřte, že i když vás učitelé občas štvou, tak to s vámi myslí dobře! :)



(Berlín)

Komentáře