Maruška v exilu učící se, nespící

Zdravím, drazí GOOláci!
Je to už nějaký ten pátek od mého posledního příspěvku, ale můj vyčerpávající program v Německu, kdy se jenom (koukám na seriály, filmy a projíždím facebook) učím ze dne na den minimálně dvě hodiny denně, mi zkrátka neumožňoval napsat něco dříve. (To by byla výmluva na začátek.) A aby toho nebylo málo, měla jsem prázdniny. Ale ne ledajaký, toto byly galeje. Nebo něco hodně podobného.


Život v Německu je fajn. Abych to upřesnila: Frustrující A Jinak Nic. A to z jediného důvodu. Jednou zas čas, zrovna ve chvíli, kdy si začínám myslet, že život je krásný a nic mi ho nemůže zprotivit, jsou tu prázdniny. Možná si říkáte, co blbnu, prázdniny jsou přeci super, proč hysterčím. Zase tu pro vás mám menší definici přívlastku: Spánek Už Přestává Existovat, Rozumíte? Proč? Protože když mám prázdniny v sousedící spolkové republice, píšu písemky v zemi zaslíbené, mlékem a strdím oplývající. A to je pak ultra super!

Jak si to kdo udělá, takové to má. Já si nemůžu stěžovat. Seznamuji se při studiu s mnoho zajímavými lidmi. Jak vládli, co důležitého objevili, zavedli, jaké bitvy vyhráli. Ale jako každý jiný student, já si pamatuji jen ty opravdu nejzajímavější detaily (Které u zkoušení žádného učitele zajímat nebudou). Věděli jste například, že Rudolf II. byl schizofrenik? Nebo že Ferdinand I. měl 15 dětí? A nebo že v Anglii za vlády Karla I. bylo největším koníčkem svolávat a rozpouštět parlament? A jestli Vám to teď nepřijde zajímavé, věřte mi, když budete danou látku probírat, budou to ty nejpikantnější detaily. 

Komentáře