Hola hola, brigáda volá!


http://www.pruvodce.com/vimperk/
Už jste přemýšleli nad tím, co budete letos dělat za brigádu? A už vám byla sdělena ta zpráva, že je tu i možnost brigády s trochou historie? Ne? Tak já vám jí podávám!










Už pár týdnů visel na naší školní nástěnce plakátek o informacích ohledně nabídky místa průvodce na vimperském zámku. Tak jsem si řekla, proč toho znova nevyužít. Ovšem nic není zadarmo. Pro získání toho místa jsem musela nejdříve oslovit pana kastelána Brože a zároveň se i zúčastnit určitého výběrového řízení. A teď se asi zamyslíte nad otázkou: Jak takové řízení vůbec probíhá?  Řeknu vám to jednoduše, byly to nervy. Ale tak pro ty, co by to chtěli do budoucna někdy zkusit, na to pohlédnu trochu s růžovými brýlemi.

  1. bod- Naučit se zadanou část textu                                                                         
  2. bod- Nezapomenout na 1. bod                                                                                
  3. bod- Přemoci trému a přijít na domluvený pohovor                                       
  4. bod- Odříkat text bez jakéhokoliv zaváhání, s úsměvem a chladnou hlavou
  5. bod- Předvést své historické znalosti a znalost jazyků

To je celá věda výběrového řízení


A teď si blíže rozebereme bod č. 5. Co jen to ty historické znalosti mohou znamenat?

Jelikož se nacházíme v jižních Čechách, je požadována znalost památek našeho okolí. To pro mě znamenalo zpočátku šok. Naštěstí jsem se uklidnila tím, že znám Kašperk, a kdo zná Kašperk, má vyhráno. S tímto názorem jsem se odvážně pustila do poznávačky jihočeských hradů a zámků. Byla to fuška. Navíc tam byl i chyták, syčáci. No uznejte, že není fér fotit zámek z vnitřní strany! Neřeknu, kdyby se jednalo o zámek z nějaké neznámé tramtárie, ale u Strakonic mě to opravdu rozčílilo.

 Mimochodem, víte co je to pršet, nebo donjon? Právě tyto neobvykle lehké otázky mi byly kladeny, tak jsem bleskurychle vychrlila vše, co jsem si o těchto slovíčkách pamatovala a snažila se stále víc a víc zapůsobit.

Asi se mi to povedlo. Jsem přijata. Dnes byla moje první směna a musím říct, že zas tak zlé to nebylo. Dvě příjemné paní jsem prováděla po II. vyhlídkovém okruhu a byla to opravdu příjemná prohlídka. Navíc mě velmi uchvacují vysílačky, které při své službě máme při sobě. Přijdu si pak jako velká důležitá osoba. Je to fajn pocit, říct si párkrát za den "přepínám, rozumím, budu tam“ jako nějaký policista, zdravotník anebo třeba i hasič. Každopádně se už těším na další den brigády a snad mě nepotká nějaká katastrofa.

Držte palce a užívejte horkovzdušného jara  :)

Komentáře