První vimperský majáles měl přes 700 účastníků!

Je za námi tradiční majáles. Letos to bylo ale přece jen trochu jiné. Následovala totiž i odpolední část, jak tomu bývá v jiných, větších městech. Odpoledne a večer jsme si mohli příjemně užít díky spolku MISSION Vimperk, který s touto myšlenkou přišel a následně ji zrealizoval. Samozřejmě by to nešlo bez sponzorů, vystupujících interpretů a všech ostatních nápomocných a nějakou roli hrajících lidí.



Přípravy a různé zařizování probíhalo několik dní dopředu a konečné přípravy vyvrcholily v pátek 15. května. Areál bývalého letního kina posloužil jako skvělé útočiště pro milovníky hudby a kultury. Přesně tam, se majáles konal. Otevření areálu proběhlo v 14:00. 




Jako první v 15:00 vystoupili Houska Jazz. Abych se přiznala, o jejich výstupu vím pouze z vyprávění, protože jsem na majáles dorazila malinko později, než bylo plánováno. Každý jsme jiný, někomu se líbili a někomu ne, jak to ostatně je u čehokoliv. Bohužel sama si nemohu udělat vlastní obrázek.






Další na řadu přišel Michael Hrdý, kterého jsem také promeškala. Když jsem byla za branami areálu, tak jsem slyšela, jak zpívá poslední píseň. Můj šálek kávy to nebyl, ale že by to bylo špatné? To také říci nemohu.







Civilní Obranu, jó, tu já znám. Přišla jsem před jejich začátkem a byla na tě celá natěšená. Bohužel už jsem je pak nesehnala všechny a neudělala si s nimi fotku, ale nevadí. Kluci hráli moc pěkně a já jsem ráda, že jsem je konečně viděla. Troufnu si říci, že navodili skvělou atmosféru a trochu dění na letňáku oživili.







S příchodem Bags přicházelo čím dál více lidí. První odvážlivci dokonce sešli k pódiu, aby si jejich muziku užili i jinak než v sedě. Bags mám moc ráda a tohle byla moje premiéra stejně tak jako u Civilky. Obdivuji hlas jejich zpěvačky, díky které pokračovala milá a příjemná atmosféra. Na chvíli se stala i lehce romantickou.







Zakázaný Ovoce vystoupili po Bags. Lidé se shromáždili u pódia, začali skákat, zpívat a užívat si večer na plné pecky. Ovoce jsem viděla nedávno na akustickém turné v Calypsu, ale to že je vidím znovu, mě opravdu nemrzelo. Byla jsem ráda, protože se pro mě stali srdcovkou a jsou to moc fajn kluci.





Nakonec k nám do Vimperka dorazil až z Liberce Paulie Garand. Troufnu si říci, že polovina lidí čekala hlavně na něj. Usuzuji už pouze z toho, že při jeho výstupu se zaplnila místa u pódia a to hned několik řad. Paulieho mám ráda jako jednoho z mála českých rapperů. Jeho texty nepostrádají smysl, jak to u jiných bývá. Měla jsem možnost s ním po koncertě udělat rozhovor, na který se můžete těšit příště, a potvrdilo se mi, že je milý i v soukromí.


Nakonec bych chtěla ještě jednou smeknout klobouk před všemi, kdo se na této akci podíleli a zpříjemnili mnoha lidem páteční odpoledne a večer a oživili zchudlý Vimperk kulturní akcí. Doufám, že se tímto povedlo majáles zavést jako každoroční tradici, která se bude dodržovat.



Foto: Ondřej Doležal

Komentáře