A jak bylo na zvonici?

,,Tak pro tenhle rok splněno." Asi takhle nějak zněla moje reakce, jakmile jsem usedla do auta po celodenním provázení návštěvníků zvonice. Byla neděle, pár minut po čtvrté odpoledne a památky se zase uzavíraly - Dny kulturního dědictví jsou letos tímto víkendem odškrtnuty z plánu nejbližších akcí. A jak že se u nás ve Vimperku  cestovatelům z různých koutů Česka líbilo? Pár jsem jich pro vás vyzpovídala, kdo je zvědavý? :)

Zdroj obrázku zde



,,Už jste někdy byli na Dnech kulturního dědictví, nebo jste vyrazili letos poprvé?´´

,,Ano, jsem místní, takže jsem vždycky rád zajdu.´´
,,Ne, jsem tu úplně poprvé.´´
,,Vůbec jsem nevěděla, že něco takového je, letos jsem tu poprvé.´´


,,Navštívili jste v rámci Dní kulturního dědictví i jiné město než Vimperk?´´

,,Ano, byl jsem i jinde, ale většinou to byla jen náhoda. Cíleně jsem vždy jen tady ve Vimperku.´´
,,Na téhle akci jsme úplně poprvé, takže je to pro nás taková malá premiéra.´´
,,Ne, zatím jsem byl jen tento rok ve Vimperku.´´



Tak to vidíte, milí Gooláci, Vimperk v rámci návštěvnosti nad ostatními městy suverénně vítězí... Aby jste ale nečetli pouze reakce neznámých lidí, využila jsem přítomnosti Anetky, která se mnou na zvonici provázela a ulovila od ní pár informací.

,,Vím, že na DKD neprovázíš poprvé, liší se nějak tenhle rok od ostatních?´´

,,Myslím si, že letos přišlo mnohem více lidí. Určitě je to hlavně krásným počasím, které nám tento rok opravdu přálo. Dalším lákadlem byl samozřejmě i náš nový zvon Inocenc, který chtěli všichni vidět.´´

,,Byla jsi i na jiných památkách, nebo provázíš každý rok tady ve zvonici?´´

,,Ve Zvonici nejsem poprvé, ale byla jsem i jinde - v kostele Nanebevzetí Panny Marie a v minimuzeu."

,,Kde bys chtěla provázet příští rok?´´

,,Určitě tady ve zvonici. Ani kostel, či minimuzeum nebylo špatné, ale tady se mi líbilo nejvíce.´´

Zdroj obrázku zde

No a co vy? Doufám, že jste celý víkend nepromarnili u počítače a vyrazili také za kulturou. Letos to opravdu stálo za to! ☺


Komentáře