Artego v České knize rekordů?!

Už jsem pro vás vyzpovídala nejednoho sportovce, úspěšné studenty, kteří vyhráli spoustu vědomostních soutěží, ale členka skupiny historického šermu tady ještě nebyla. Řeč je o Martině Králové, letošní maturantce z 8.G, která mi prozradila, jak to s Artegem vidí po maturitě, zda skupina přijímá nové členy a také jsem se dozvěděla, jak je to se zápisem do Guinessovy knihy rekordů!





Artego je skupina historického šermu. Jak tě napadlo dělat právě tohle?

Od malička jsem měla ráda různé šermířské akce a vždy jsem šermíře obdivovala. A tak jsem se jednoho dne rozhodla, že už mě nebaví se jen koukat na ostatní a začala jsem navštěvovat Spolek historického šermu Artego. Bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí.

Šermování a vše, co děláte, si jistě žádá dlouhé tréninky. Jak často se scházíte?

Většinou se scházíme podle potřeby. Nejintenzivnější tréninky jsou těsně před vystoupením samotným. Scházíme se jednou až dvakrát týdně. Přes zimu máme co se týče šermu a ohňových show volněji. Pokud tedy nepočítám návštěvu hospody, nescházíme se téměř vůbec.

O letních prázdninách jsem nejednou viděla vaše perfektní výkony. Mohou vás ale zájemci potkat i nyní? Máte v plánu v brzké době nějaké vystoupení?

Naše skupina velmi úzce spolupracuje s DS Bouček, se kterým každoročně hrajeme čertovskou pohádku. K vidění také býváme při hraní živého betlému. Ten letos proběhne 19. 12. v prostorách vimperského zámku. V neposlední řadě se také každoročně účastníme tradičních silvestrovských vlaků, které pořádá Stifterův pošumavský železniční spolek. K vidění býváme hlavně přes léto na různých bitvách po celé České republice. Letos jsme zavítali i na Slovensko, kde jsme strávili velmi příjemný víkend a rádi na tuto návštěvu vzpomínáme. Spolupráce probíhá i s našimi německými sousedy.

Artego má své sídlo ve Vimperku a ty jsi letos v maturitním ročníku a určitě se chystáš někam na vysokou školu. Jak to tedy s Artegem plánuješ dál? Budeš ho navštěvovat i nadále?

Na vysokou školu se chystám, ale rozhodně plánuji Artego navštěvovat i nadále. Za ten čas, který jsem měla možnost se skupinou strávit, jsme si všichni přirostli k srdci. Artego je pro mě něco jako má druhá rodina.

Šermování a vše, co děláte, je neskutečně zajímavé. Kdyby měl tedy někdo zájem se k vám přidat, je to možné? Pokud ano, tak jak?

Možné je samozřejmě všechno. V současné době má naše skupina 6 členů. Pokud by se k nám chtěl někdo přidat, stačí kontaktovat někoho ze skupiny a po domluvě je možné navštívit třeba nějaký náš trénink. Předpokládaný věk pro vstup do skupiny je 15 let. Vstup do skupiny je závazkem, a to hlavně z časového hlediska. Sezóna nám začíná přibližně koncem dubna a končí na konci září. Téměř každý víkend je nějaká akce. A když skončí sezóna šermířská, začínají se zkoušet čerti. Zkrátka se člověk nenudí.

A to nejlepší na konec – doslechla jsem se, že je Artego v knize rekordů - jde o tu Guinessovu? Mohla bys nám také stručně popsat, o jaký rekord jde?

Zapasáni v Guinessově knize rekordů zatím nejsme, prozatím nám musí stačit pouze zápis v České knize rekordů. I to ovšem považujeme za velký úspěch. Jednalo se o rekord v počtu osob plivajících oheň na jednom místě. Překonání rekordu se nám podařilo 3. 8. 2013 na zámeckých arkádách. Zámecké arkády rozzářilo 68 plivačů ohně. Do České knihy rekordů jich však bylo zapsáno pouze 65. Na celý průběh rekordu dohlížel komisař z agentury Dobrý den z Pelhřimova. Zápis do Guinessovy knihy rekordů jednou třeba také přijde, ostatně pro rok 2016 už plánujeme rekord nový.  


Komentáře