Kdo neumí zpívat, naučí se to ve sboru aneb Recenze vánočního koncertu sboru Canto

Pokud jste si toho ještě nevšimli, tak se nám opět nachýlil čas Vánoc. Mimo jiné k těmto dnům již nějaký čas neodmyslitelně patří vánoční koncert Canta...

První věc, které si mohl návštěvník všimnout, byl prázdnotou zející kostel Navštívení Panny Marie, kam se dostal každý, kdo špatně četl pozvánku. Nově si mohli posluchači vychutnat hudební zážitek v mnohem méně depresivním prostředí kaple sv. Josefa na zámku. Jako intro posloužila Byla cesta ušlapaná a poté přišel na scénu zvláštní host. Byl jím operní pěvec Milan Sečanský, jenž zazpíval latinsky Adeste fideles s občasným doprovodem sboru. Této části přidávaly na humoru zábavné, zpěvácké grimasy. Výkon nepostrádal nic na profesionalitě. V programu si musel vybrat každý. Byly v něm zastoupeny písně české, anglické i latinské, historické i soudobé, sborové i pro sólisty. Formální atmosféru rozbíjely do uvolněné pohody omyly v podobě předčasného začátku zpěvu nebo hihňající se kytaristé, kteří si během vystoupení patrně vyprávěli nejrůznější anekdoty. Zasvěcenému pozorovateli nemohla uniknout změna ve složení sboru. Nezanedbatelný vliv měla 1.G, letos přidělená sbormistryni. Kdo by si nechal ujít možnost naverbovat tolik nových hlasů?

Závěrem zbývá jen doplnit, proč jsem já, takový jinoch, snižoval věkový průměr publika rodičů a učitelů. Původně se mi zdála myšlenka vánočního koncertu hloupá a zbytečná, ale jako zakladateli klubu gentlemanů mi nebylo umožněno odmítnout žádost o pořízení videozáznamu této akce. Patří jí můj dík, té prozřetelnosti, která mě dovedla ve správný čas na správné místo a umožnila mi vyslechnout koncert, jenž shledávám vskutku velmi zdařilým.

Komentáře