Divadelní střípky

Italská domácnost ve Strakonicích

Poslední představení v rámci divadelního předplatného neslo těžko zapamatovatelný název "Vím, že víš, že vím..." Simona Stašová v hlavní roli způsobila takový zájem, že se nakonec představení hrálo ještě jednou odpoledne.


Jedna italská rodina žije poklidným životem a po případných problémech nepátrá. Stačí ale jedno půjčené auto, jeden soukromý detektiv a máme tu hodiny nahrávek života Livie. Ta ale přece vede spořádaný život, takže není důvod se jich obávat. Nebo tu snad je nějaké tajemství? To se dozvíte 
v komedii plné hádek, omylů a vztahů v rodině.


Zdroj: harlekyn.cz
V druhé půlce přišly konečně na řadu dlouho probírané nahrávky v podobě opravdového filmu. Přestože jsem se na ně opravdu těšila a přišlo mi to jako skvělé zpestření, nakonec jsem byla docela zklamaná. Záběry z Říma sice zapůsobily, ale jinak byla úroveň jejich zpracování poměrně nízká. Roztřesená kamera, nekvalitní zvuk, podivné herecké výkony. Možná bylo účelem navození atmosféry amatérského filmování, ale mě to vcelku rušilo.

Rovněž mě trochu zklamaly herecké výkony obou hlavních protagonistů. Neustálý křik měl zřejmě evokovat pravou "Itálii", ale dle mého názoru tím spíš utrpěly schopnosti obou herců.

Čekala jsem oddychovou komedie bez velkého uměleckého záměru, což jsem také dostala. Více mě překvapily reakce diváků, neboť velká část ocenila herce potleskem ve stoje. Několikrát jsem takovou reakci zažila, ale kvalita představení, která tomu předcházela, se s tímto porovnat nedá.

Světelná show s fantomem

Ve Vimperku není moc často možnost navštívit divadelní představení, ale čtvrtek 28. 4. byl z těch čestných výjimek. Dokonce se jednalo o černé divadlo, při kterém se využívá černé plátno, černě odění herci a ultrafialové světlo. Bohužel netradiční pojetí pravděpodobně spoustu lidí zastrašilo a přecpaný sál zde opravdu nehrozil.

Představení Fantom v podání divadla H.I.L.T. Praha se skládalo z několika scének, při kterých herci využili nejen kontrast tmy a světla, ale také své pohybové dovednosti. Velice mile mě překvapilo, že i přes vyjadřování pouze za pomoci barevných tvarů bez slov jsem se na některých místech dokonce i zasmála. Efektní byl rovněž začátek představení jako hádka partnerské dvojice v hledišti.
Zdroj: hilt-theater.cz

Divadlo ve Volyni? Divadelní piknik!

Jestliže jste ani jedno z představení nezhlédli, ale po přečtení článku jste dostali na nějakou kulturu chuť, ráda bych pozvala na moji oblíbenou divadelní akci.

Volyňský divadelník piknik je přehlídkou těch nejlepších amatérských souborů z celé republiky a rozhodně stojí za navštívení. Nejen že můžete po dobou dvou víkendů vidět spoustu nadmíru povedených představeních, ale navíc dostanete vždy na začátku buchtu. Řekněte, kde jinde se vám tohle povede?

Pokud jsem vás navnadila, více informací a především program naleznete zde.

Komentáře