Bára Švarcová a Radim Flender oslnili Vimperk


Když jsem se dozvěděla o plánovaném koncertu místní rodačky Báry Švarcové v doprovodu kapely Flender a spol., neváhala jsem a začala jsem shánět lístky. Věděla jsem totiž, že obětovat nedělní odpoledne poslechu kvalitní hudby v podání zkušené zpěvačky s příjemně výrazným hlasem se rozhodně vyplatí.

Zdroj: www.google.cz
Přiznávám, že ačkoliv jsem pěvecké kvality Bářina parťáka, skvělého muzikanta Radima Flendera, frontmana již zmíněné skupiny, poznala již během vánoční koncertu místního dechového orchestru, neměla jsem ani ponětí, jak vypadá jeho vlastní hudební tvorba. Nebyla jsem si tedy jistá, co přesně mě na koncertě bude čekat a jaký žánr bude posluchačům nabídnut.

Marné hledání vhodného parkovacího místa před kulturním střediskem nasvědčovalo, že účast bude nemalá. Už fakt, že Johnova ulice a vstupní hala v kině nezejí prázdnotou, mě potěšil, protože ruku na srdce, ve Vimperku bývá zvykem chodit pouze na vystoupení umělců s mediálně známými jmény, a to bez ohledu na jejich kvalitu.


Nedělní koncert byl ale výjimkou. Téměř vyprodaný sál potvrdil mou předtuchu hojné návštěvnosti.
Když po dvou známých popových klasikách, zazpívaných Bárou za doprovodu kytary, zazněla první píseň z pera Radima Flendera, na jejíž interpretaci se podílela již celá kapela, byla jsem navíc ujištěna, že autorská tvorba charismatického muzikanta nesoucí se nejen ve folkových a rockových melodiích, je mým šálkem kávy a že se budu v následujících minutách dobře bavit.

Bára nezklamala a jako vždy se blýskla naprosto přesnou, dokonalou intonací, bezchybným frázováním a procítěným, vyzrálým pěveckým projevem. Dokonce řadu písní doprovázela mistrovskou hrou na klarinet a prokázala tak, že líbezné tóny vychází nejen z jejího hrdla, ale že je dokáže vyloudit i z dřevěného hudebního nástroje.

Zdroj: www.google.cz

Radim podal stejně kvalitní a obdivuhodný výkon jako Bára, jeho originální texty a chytlavé melodie se navíc publiku velmi rychle zalíbily, neboť při jejich interpretaci bylo znát, že jsou autentické a oběma  zpěvákům šité na míru.

Po necelých dvou hodinách poslechu báječné muziky jsem odcházela s nadšením a o tom, že jsem nebyla jediná, komu sympatičtí hudebníci padli do oka, svědčila hromada kytic, které se nashromáždily na pódiu jako poděkování za bezvadný kulturní zážitek.

Komentáře