Píseň středoškoláka

Jak málokdo ví, že nejsem pouze milovníkem hudby, ale i jejím skladatelem. Vždy rád zasednu ke kytaře a začnu "jamovat", po chvíli k jamu zasadím nějakou frázi vystihující mé pocity či názory a neustále ji opakuji. No a postupným rýmováním a rozšiřováním textu vznikají mé písně. Avšak píseň, kterou vám zde představím, vznikla opačným způsobem. Nejprve jsem napsal text, který se mi poté podařilo zhudebnit. A jak určitě poznáte, text vznikl  ve školní lavici, při extrémně nudné hodině, mísením toho, co člověk v lavici slyší a jak nad tím přemýšlí.

Sedím ve škole,
pták má vole,
Už tu usínám.
"Us je nám!"

Hlava puká.
"Už zas nultá?!
Já chci domů,
znaky stromů.

Slyším:"Děti,
kolik je mocnina pěti?"
Hlavy duté,
kladky visuté.

Školní výlet!
Být, bydlet.
Zase nuda.
Amerika, Kuba

Já mám hlad.
Mydlář kat
"Už jen deset."
pět krát pět set

Dám dnes pizzu?
aus, vor, mit, zu
Dám si sváču,
běhám, skáču

Oči mhouřím.
"Zítra zkouším!"
Já mám strach.
Mozart, Bach

Hlava padá,
bílá, rudá.
V očích slzy.
ptáci, plazi

"Všichni ticho,
 já chci spát!"
Žádný Excel,
Word mám rád!

"Už zase ty referáty."
oxid, uhlík, deriváty
"Už je oběd?"
"Palach? Oběť!"

"Hurá zvoní!"
Žádné další přemýšlení.
Domů běžím,
víc neřeším!



Zdroj:Wolfgang-amadeus-mozart 1-revert.jpg. In: Commons.wikimedia.org [online]. [Public domain], via Wikimedia Commons, 2017 [cit. 2018-06-12]. Dostupné z: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Wolfgang-amadeus-mozart_1-revert.jpg

Komentáře