Je těžké být redaktorem školního časopisu?



Je těžké být redaktorem školního časopisu?


Dle mého názoru je školní časopis dobrou zkušeností pro ty, kteří rádi píší slohy a chtějí se v budoucnu živit jako spisovatelé, redaktoři nebo jakýmkoliv jiným povoláním, které by obsahovalo psaní nějakých delších textů, ba dokonce knih.

Být redaktorem jakéhokoliv časopisu je určitá zodpovědnost a být členem našeho školního časopisu samozřejmě také obnáší několik povinností, ale vzhledem k tomu, že náš redakční tým je obohacen několika novými studenty, nám to půjde „jedna dvě“.

Školní časopis je aktivita jako jakákoliv jiná. Když někdo provozuje sport, musí trénovat, aby se stále zdokonaloval. Stejně tak jako když někdo hraje na hudební nástroj, musí svým způsobem trénovat, aby mu to šlo čím dál tím lépe. Být členem (ať už školního nebo jakéhokoliv jiného) časopisu obnáší určitou zodpovědnost. Celá redakční rada na vás spoléhá, že budete pilně pracovat jako ostatní a že budete svoje články vydávat pravidelně a bez pravopisných chyb!

Nevím, jak pro ostatní, ale pro mne je nejhorším vymýšlení témat na nové články. Já sama vím, že mi nejlépe jdou úvahy, ale už několikrát se mi stalo, že jsem neměla to správné téma. To je ten důvod, proč právě píši zrovna tuto úvahu.

Ale přece jenom se zamysleme nad tím, že školní časopis je „starost, ale i radost“. Nevím, jak ostatní, ale já (když vydám nějaký článek) mám ze sebe radost, protože jsem napsala něco, co je jenom z mojí hlavy, a nebyla jsem ovlivněna tématem.

A to je přesně náš časopis. Ne, že by bylo jedno, co píšete, ale jde o to, že vás to bude bavit a svým způsobem i charakterizovat. A nemělo by to tak být? Dle mého názoru by přesně takhle měl fungovat jakýkoliv časopis.


https://www.google.cz/search

Komentáře