Sen čarovné noci

Dne 8. 10. 2018 se naše třída 1.A a třída 4. A s 8. G byla podívat na představení s názvem Sen čarovné noci v Národním divadle. Jednalo se o moderní zpracování jedné z Shakespearových her - "Sen noci svatojánské".


google obrázky
Můj názor je takový, že představení úplně neladilo s atmosférou historické budovy Národního divadla. Režisér se trochu lacinými scénkami snažil vyhovět požadavkům různých typů diváků, které někteří, včetně mě, příliš kladně nepřijali. Na druhou stranu musím říci, že děj se mnoho neodchýlil od původní předlohy. Nějakým způsobem se také režisérovi podařilo "vecpat" tak složitý a rozvleklý děj do dvou hodin, což je podle mne pozoruhodné. Myslím, že kdyby bylo představení jen o čtvrt hodiny delší, asi bych to nevydržela.

Co se mi ale líbilo, byly herecké výkony, kde mě nejvíce zaujalo ztvárnění postavy Titanie, kterou hrála Pavlína Štorková. Kulisy a celkové výtvarné pojetí hry příjemně ladilo s nekomformním dějem.

Před rokem jsem měla možnost vidět představení divadelního spolku Kašpar, který uváděl hru Romeo a Julie na hradě Kašperk. Mé pocity z této hry byly dost podobné. Prostředí hradu Kašperk bylo sugestivní (večerní letní představení), herecké výkony byly také dobré, ale zřejmě snaha přiblížit hru mladšímu publiku způsobila, že z dojemného dramatu vznikla spíše fraška. Přestože se jedná o jeden z nejdojemnějších příběhů, v očích jsem měla spíše slzy zklamání než dojetí.

Výraz "moderní zpracování" tedy myslím mluví za vše.

Upoutávka:
https://www.youtube.com/watch?v=M17FD9W2ero&feature=youtu.be

Komentáře