Návštěva z ciziny

Každý asi známe projekt EDISON. Mně osobně se nápad celé akce moc líbí. Několik studentů z cizích, pro nás často exotických zemí, navštíví naši školu a v průběhu jednoho týdne nám představují svoji vlast, kulturu a tradice. 
Tento rok k nám do školy zavítalo šest zahraničních studentů. Měli jsme možnost zhlédnout prezentace o Brazílii, Gruzii, Taiwanu, Číně, Indonésii a Turecku. Znovu jsme se dozvěděli mnoho nového a ve mně se probudila cestovatelská nálada.


Autor: Adam Rod


Pro Edisony, jak jsme jim souhrnně říkali, byl připraven bohatý program. Od procházek a bowlingu po výlety na sněžnicích a lyžování. Každý z nich byl ubytován u některého z našich studentů a ti jim zase ukázali, jak to vypadá v klasické české rodině.
My sami jsme se aktivit s Edisony účastnili a v úterý jsme je místo tělocviku vzali do sportovního areálu Vodník na bobování. Někteří z nich viděli sníh vůbec poprvé a neskrývali svou radost. Bobovali s nadšením, lyžovali se začátečnickou opatrností a koulovali se s námi s hranou zákeřností. 


Autor: Adam Rod

Celý projekt mě moc baví a nápad mezikulturního poznání mě zajímá, proto jsem využila příležitosti a několik cizinců vyzpovídala.
Zajímalo mě hlavně, jak se jim u nás líbí a co říkají na sníh. 
Všichni se shodli, že v Česku a hlavně ve Vimperku se jim líbí moc. Shiang z Taiwanu dokonce poznamenal, že u nás jsou lidé přívětivější než třeba v Českých Budějovicích a že sice navštívil i Prahu, ale že Vimperk má prostě něco do sebe.
Umím si představit, jaký šok musí způsobit chumelenice nebo teploty pod nulou obyvatelům teplých krajů, ale ti sborově jásali nad bílou nadílkou. Jediného, koho sníh prý už omrzel, byla dívka z Turecka, která ho nemusí ani ve své rodné zemi.
Moje další otázka padla na český národní poklad - pivo.
Už jen při zmínce tohoto nápoje se Taiwancovi rozsvítí oči a podrobně nám popisuje rozdíl mezi naším a jejich pivem. S úsměvem dodává, že české pivo si zde dopřává každý den a že se mu moc líbí i nízká cena této pochoutky.
Cizinci obědvali u nás v jídelně, a tak mě zajímalo, jak jim u nás chutnalo. Spousta studentů si na kvalitu jídla stěžuje, ale co na to říkají Edisoni?
Odpověď je jednoznačná. Jídlo je chutné! Nejvíce zabodoval guláš. Na druhou stranu - knedlíky příliš neuspěly. Celkově si ale všichni pochutnali a naši jídelnu vychvalovali až do nebes.


Autor: Adam Rod


Zdá se tedy, že náš kraj se cizincům opravdu zalíbil. Ať už to byli lidé, sníh nebo jídlo... Věřím, že si pobyt u nás užili a doufám, že budou stejně spokojeni i s dalšími školami, které navštíví.

Komentáře