Rozhovor s žáky 3D tisku (projektové dny 3) a účastníky projektu o koňské farmě

Rozhovor s vedoucím projektu Ing. Milanem Vančurou a ostatními účastníky.


Co konkrétně vyrábíte?
Ing. Milan Vančura: ,,Vyrábíme přívěsky, náušnice, postavičky, prstýnky a vše, co mé žáky napadne."
Jakub Jančar: ,,Vytvořil jsem náušnice a prsten a teď tvořím minci do nákupního košíku."
Jaroslav Vlášek: ,,Přišel jsem, abych si vytvořil postavičku Bullet Skin."
Andrea Hiklová: ,,Já jsem si vytvořila kostku ze hry Portál 2. "

Jak dlouho vám trvá tisk? 
Ing. Milan Vančura: ,,To samozřejmě záleží na velikosti, vyrobili jsme andělíčka o velikosti asi 10 cm a ten nám trval jedenáct a půl hodiny a teď děláme třícentimetrovou kostičku a ta nám bude trvat asi 2 hodiny.

Jak dlouho vám trvá výroba určitého produktu?
Jakub Jančar: ,,Náušnice mi trvala tak hodinu a půl a vytvořil jsem ji pro mamku."
Jaroslav Vlášek: ,,No... trvalo mi to asi osm a půl hodiny."
Andrea Hiklová: ,,Trvalo mi to celý včerejší projektový den, takže asi pět a půl hodiny."

Jaký je váš celkový dojem z projektu?
Ing. Milan Vančura: ,,Jsem rád, že děti pracují, tak jak mají, a nezlobí."
Jakub Jančar: ,,Jsem spokojen velmi a moc mě to baví."
Jaroslav Vlášek: ,,Moc se mi to tu líbí a jsem rád, že jsem se sem dostal."
Andrea Hiklová: ,,Jsem velmi spokojená, protože 3D modelace mě baví."

Jaký byl účel tohoto projektu?
Ing. Milan Vančura: ,,Chtěl jsem, aby se děti naučily práci s novější technikou, protože 3D tiskárnu jen tak nikde nemají."
Jakub Jančar: ,,Chtěl jsem si to vyzkoušet, protože jsem se sem minulý rok nedostal."

Jak vám to šlo?
Ing. Milan Vančura: ,,Jsem na ně pyšný, šlo jim to dobře." 
Jakub Jančar: ,,Šlo mi to dost dobře."
Petr Štěrba (dodal ironicky): ,,Jojo, šlo mu to výborně."
Jaroslav Vlášek: ,,Jako joo, docela mi to šlo."
Adalbert: ,,To není pravda, pořád mu musím chodit pomáhat!"
Andrea Hiklová: ,,Noo...šlo mi to na houby."

Shrnutí učitele...
,,Mám zde 14 žáků a jsem rád, že je o to veliký zájem, tento projekt provozuji již druhým rokem a máme zde tu nejnovější techniku."

Tereza Šlajsová, Nela Nová, Sofie Sichingerová





Někteří studenti se ve čtvrtek vypravili do koňské farmy v Albrechtovic u Záblatí.
Tam strávili celý projektový den, aby se naučili něco málo či více o koních s paní učitelkou Harantovou.

Jaký je účel projektu?
Ing. Harantová: ,,Našim cílem bylo seznámit se s chodem koňské farmy."

Co vás na tomto projektu zaujalo, proč jste se rozhodli přihlásit se?
Anna: ,,Někteří žáci mají vztah ke zvířatům, mají zájem o koně anebo chtějí být veterináři.

Kde jste vlastně včera byli?
Anna: ,,Byli jsme na soukromé farmě v Albrechtovicích u Záblatí."
Ing. Harantová: ,,Někteří tam mají koně, tak mi navrhli tuhle stáj."

Jak vás napadlo tenhle projekt zorganizovat?
Ing. Harantová: ,,Napadlo to holky, které mají své koně a zajímají se o tato mírumilovná zvířata."

Co jste se včera naučili?
Anna: ,,Naučili jsme se, že koně mají pozitivní vliv při hypoterapii.
Ing. Harantová: Já osobně jsem se dozvěděla, že koně jsou mírumilovná zvířata, kterých není třeba se bát.
Anna: ,,Také jsme si ověřili, že nejhezčí výhled je ze hřbetu koně.

Splnili jste vše, co jste splnit chtěli?
všichni účastníci: ,,Ano, splnili jsme vše, co jsme chtěli na 200%."

Závěr a ohodnocení...
,,Projekt nás uspokojil, díky tomu jsme mohli nahlédnout do duše koně."

Komentáře